—в≥тлана √ј–ј∆ј ƒI“»: –≈ј ÷Iя Ќј Ќ≈–I¬ЌI—“№ “овариш ( ињв), 1998, N 33


†††††<ƒиректори шк≥л - борц≥ за однаков≥сть форменого од¤гу дл¤ учн≥в - заклопотан≥ тим, щоб стерти межу м≥ж д≥тьми ≥з забезпечених ≥ б≥дних с≥мей>.
†††††якщо сьогодн≥ запитати, ¤к≥й епос≥, ¤к≥й крањн≥ належить це газетне пов≥домленн¤, то ц≥лком можливо у в≥дпов≥дь почути: <÷е щось ≥з нашого <совкового> минулого з його р≥вн≥стю, ¤ка тупо насаджувалас¤>. Ќасправд≥ це цитата з тор≥шнього випуску газети <≤нтернешнл геральд триб'юн>, де йдетьс¤ про <директор≥в тис¤ч американських шк≥л>.
†††††ј ≥нше пов≥домленн¤ - також тор≥шнЇ, з газети <¬сеукраинские ведомости> - про звичањ в сьогодн≥шн≥х наших дит¤чих колективах.  ињвська 15-р≥чна школ¤рка ќленка, що в≥дпочивала в <јртеку>, розпов≥ла: <ќск≥льки в табор≥ була сво¤ форма, то визначити, хто Ї хто, ми практично не могли. «аг≥н був дружний. “оваришували ≥ з тихою, скромною д≥вчинкою —в≥тланою. «нали, що вона начебто з багатод≥тноњ с≥м'њ, нап≥всирота>. ƒал≥ йдуть фрази, заради ¤ких ¤ цю цитату наводжу: < оли по зак≥нченн≥ зм≥ни д≥ти здали форму й побачили, хто в що од¤гнутий, то в≥д —в≥тлани вс≥ в≥двернулис¤. ¬она була од¤гнута в стар≥ реч≥, хоч ≥ в пристойному стан≥. ѕо дороз≥ додому з нею н≥хто не розмовл¤в. ѕри розставанн≥ н≥хто не сказав њй <до побаченн¤>...>.
†††††” прес≥ промайнуло, що ј. —обчак, цей кумир дамськоњ частини <демократичноњ> громадськост≥ перших рок≥в <перебудови> та <реформ>, ¤кось сказав: <Ќе дай Ѕог бути пов≥шеним за те, що ми зробили з ц≥Їю крањною>.
†††††ƒо <пов≥шенн¤>, звичайно, не д≥йде, тим б≥льше, що —обчак у б≥гах, переховуЇтьс¤ у ‘ранц≥њ в≥д судового розгл¤ду. ќднак до суду його прит¤гають аж н≥¤к не з приводу головного злочину, що його, на м≥й, нехай суб'Їктивний, погл¤д, вчинили <реформатори>. ” перейменованому з ≥н≥ц≥ативи —обчака Ћен≥нград≥ за його володарюванн¤ з'¤вилос¤ 80 тис¤ч (!) безпритульних д≥тей. ÷ей гр≥х не замолити. ¬≥н непрощенний.
†††††”  иЇв≥ сьогодн≥ понад 10 тис¤ч бездомних д≥тей в≥ком в≥д 7 до 12 рок≥в. —еред них зареЇстровано к≥лька сотень наркоман≥в.
†††††ўо ви робите з д≥тьми, панове <реформатори>?!
†††††ѕринизлива, волаюча нер≥вн≥сть ув≥рвалас¤ в наше житт¤ разом з <реформами>. « њњ про¤вами щокроку так чи ≥накше стикаютьс¤ д≥ти. ќсь характерний опис сн≥данку в рос≥йськ≥й шк≥льн≥й њдальн≥ (м. «еленодольськ): <Ќакривають столи. Ќа одних - сн≥данок за 2 рубл≥, а на ≥нших - сн≥данки безплатн≥ (м≥ська адм≥н≥страц≥¤ вид≥лила кожн≥й малозабезпечен≥й дитин≥ з с≥мей, де батьки працюють, але зарплати не отримують, по 80 коп≥йок). ¬≥дпов≥дно - на одних столах сосиски з гарн≥ром, а на ≥нших - манна каша. якого ж приниженн¤ зазнаЇ дитина, ¤к њй г≥рко в≥дчувати свою другор¤дн≥сть, коли вона пр¤муЇ до тих, <≥нших>, стол≥в>.
†††††Ќер≥вн≥сть дорослих ≥ д≥тей, ¤к ≥ будь-¤ка глибока сусп≥льна хвороба, маЇ безл≥ч р≥зноман≥тних ≥ розгалужених насл≥дк≥в. √оловний дит¤чий псих≥атр ћ≥н≥стерства охорони здоров'¤ ”крањни ¬.  узнЇцов вважаЇ, що одн≥Їю з причин крутого зростанн¤ останн≥ми роками самогубств серед д≥тей ≥ п≥дл≥тк≥в Ї такий чинник: <” на¤вност≥ р≥зкий розпод≥л на багатих ≥ б≥дних, а п≥дл≥тки ж завжди гостро в≥дчувають ≥ переживають будь-¤ку нер≥вн≥сть ≥ власну <неповноц≥нн≥сть> (< иевские ведомости>, 30.05.98 р.).
†††††¬≥д д≥тей нереально оч≥кувати ф≥лософського ставленн¤ до нер≥вност≥ та стоњчного дотриманн¤ норм морал≥ в ситуац≥¤х, що њх бол¤че зач≥пають. ¬они, не ум≥ючи долати образи внутр≥шньо, обов'¤зково прагнуть компенсувати пережите приниженн¤ ¤коюсь активною д≥Їю на очах у однол≥тк≥в.
†††††ѕригадаЇмо, –ад¤нська держава надавала д≥т¤м масу доступних можливостей дл¤ самовираженн¤ ≥ самоствердженн¤. ћожна було н≥ в чому не поступатис¤ друз¤м-суперникам, а то й перевершувати њх у численних ≥ безкоштовних спортивних секц≥¤х, у музичних школах, у студ≥¤х живопису, у гуртках юних техн≥к≥в тощо. ѕри цьому питанн¤, хто в що од¤гнутий або в кого ¤кий сн≥данок, в≥дходили на другий або на дес¤тий план. “им б≥льше, що в школ≥ у вс≥х була однакова форма й сн≥данки в шк≥льних њдальн¤х також були дл¤ вс≥х однаковими.
†††††—ьогодн≥ чимало д≥тей з б≥дуючих ≥ неблагополучних с≥мей <самостверджуютьс¤> ¤к ум≥ють, самод≥¤льно. „асто - на вулиц¤х, у дворах, у п≥д'њздах, у п≥двалах. Ќер≥дко д≥ти в≥дчувають себе зайвими нав≥ть у с≥м'њ ≥ йдуть. Ќазовс≥м. ћалол≥тн≥ бомж≥ збиваютьс¤ в групи, де наркоман≥¤, проституц≥¤, б≥йки, злод≥йство - р≥ч буденна.
†††††≈ксперти ёЌ≤—≈‘ (ƒит¤чого фонду 00Ќ) у тор≥шн≥й допов≥д≥ про тривожне становище д≥тей в ”крањн≥ наголосили, що воно Ї насл≥дком пол≥тики, за ¤коњ <позашк≥льна зайн¤т≥сть дитини стала ф≥нансовим т¤гарем дл¤ батьк≥в, ¤к≥ не можуть дозволити соб≥ такоњ розкош≥>. «а даними ёЌ≤—≈‘, 15-20% д≥тей шк≥льного в≥ку в ”крањн≥ не в≥дв≥дують школу, а частка молод≥жноњ злочинност≥ за дес¤ть останн≥х рок≥в зросла з 13% до 25% в≥д ус≥х вчинених у крањн≥ злочин≥в.
†††††≤нший документ - зв≥т √енпрокуратури –‘ - м≥стить в≥домост≥ про становище д≥тей у –ос≥њ. ”кладач≥ не зум≥ли стримати емоц≥й, ¤к≥ раз у раз прориваютьс¤, порушуючи оф≥ц≥йний стиль тексту. <” –ос≥њ вже п≥втора м≥льйона д≥тей, ¤к≥ н≥де не навчаютьс¤. 70-80% учн≥в 5-11-х клас≥в не в≥дв≥дують шк≥льн≥ њдальн≥, п≥д час урок≥в вони в≥д голоду непритомн≥ють. „верть ус≥х школ¤р≥в мають одного п≥дручника на двох. Ќав≥ть у роки ¬еликоњ ¬≥тчизн¤ноњ в≥йни крањна не знала такого!>.
†††††≤ в ”крањн≥, ≥ в –ос≥њ сиф≥л≥с ≥ гоноре¤ стали дит¤чими хворобами. ¬ ”крањн≥ прот¤гом останн≥х п'¤ти рок≥в захворюван≥сть д≥тей на сиф≥л≥с зросла в 22 рази, захворюван≥сть п≥дл≥тк≥в - у 15 раз≥в. ” –ос≥њ захворюван≥сть на сиф≥л≥с серед п≥дл≥тк≥в упродовж тих же п'¤ти рок≥в зб≥льшилас¤ в 51 раз...
†††††«'¤вилис¤ вже ≥ в нас, ¤к у <цив≥л≥зованих> крањнах, волонтери, тобто добровольц≥, що подають допомогу знедоленим. —таршокласники й доросл≥ люди в≥д душ≥ нос¤ть малол≥тн≥м безпритульним њжу, л≥ки, од¤г. ” сьогодн≥шн≥х умовах це, звичайно, хоч ¤кийсь пор¤тунок. “а соц≥альна проблема наст≥льки гранд≥озна й страшна, що д≥њ волонтер≥в ¤ б назвала <буржуазними примочками>. √оловний волонтер ”крањни сьогодн≥, безумовно, дружина ѕрезидента, њњ акц≥њ широко й зворушливо рекламуютьс¤ телебаченн¤м. ƒружина ѕрезидента вол≥Ї дотримуватис¤ заведених у <цив≥л≥зованому> св≥т≥ зразк≥в повед≥нки <перших лед≥>, ¤к≥ спри¤ють, ¤к в≥домо, медицин≥, культур≥ тощо. „ому ж так≥ д≥њ дружини ѕрезидента ”крањни у багатьох ≥ багатьох людей викликають роздратуванн¤? –≥ч, напевно, в т≥м, що т≥ <перш≥ лед≥>, привертаючи своњми акц≥¤ми увагу громадськост≥ до знедолених людей (в найблагополучн≥шому сусп≥льств≥ Ї безнад≥йно хвор≥, Ї д≥ти-сироти тощо), д≥ють на ' тл≥ соц≥альноњ стаб≥льност≥ в держав≥ ≥, мабуть, розсудливо залишалис¤ б у т≥н≥, ¤кби цю стаб≥льн≥сть було порушено або зруйновано за влади њхн≥х високопоставлених чолов≥к≥в. ¬ ”крањн≥ <курс радикальних реформ>, зд≥йснюваний ѕрезидентом - чолов≥ком <дружини ѕрезидента>, призв≥в до жорстокоњ нер≥вност≥ людей ≥ до викиданн¤ на дно житт¤ - у бруд, холод, страх, хвороби, наркоман≥ю, злочинн≥сть - тис¤ч ≥ тис¤ч д≥тей. Ќа такому тл≥ ¤кнайвищ≥ широко рекламован≥ <примочки> першоњ лед≥ ”крањни викликають глибоке несприйн¤тт¤, ¤кщо не сказати жорстк≥ше.
†††††ƒо реч≥, видатна людина нашоњ епохи ћати “ереза та њњ сподвижниц≥, що за покликом серц¤ ц≥лковито присв¤тили своЇ житт¤ допомоз≥ стражденним ≥ беззахисним люд¤м, принципово уникали сп≥лкуванн¤ з пресою ≥ не допускали рекламного галасу навколо своЇњ христи¤нськоњ подвижницькоњ д≥¤льност≥.
†††††—усп≥льство повинно повною м≥рою усв≥домлювати небезпеку: в д≥тей, викинутих на дно, не т≥льки страшне сьогоденн¤, а й не менш жорстоке майбутнЇ. <–еформатори> про це знають. ƒиректор приватного наукового ≥нституту <—при¤нн¤ економ≥чним реформам> ёр≥й ярмагаЇв, в≥домий ¤к <генератор ≥дей> команди ј. „убайса, розм≥рковуЇ про перспективи на приклад≥ м≥ста, що його очолював ј. —обчак:
†††††<¬≥зьм≥ть безпритульних д≥тей ≥ п≥дл≥ткову злочинн≥сть. ” ѕ≥тер≥ њх дес¤тки тис¤ч, ≥ вже зараз - це молод≥ зв≥р¤та, туп≥ й безпощадн≥. ƒуже швидко вони утвор¤ть нове покол≥нн¤ злочинц≥в, ¤ке сколихне крањну. ” Ћатинськ≥й јмериц≥ ц≥ зграњ п≥дл≥тк≥в просто в≥дстр≥лювали на вулиц¤х>.
†††††¬≥домий рос≥йський вчений, професор —.  ара-ћурза вважаЇ, що правител≥, оф≥ц≥йн≥ та залаштунков≥, постсоц≥ал≥стичних держав уже сьогодн≥ розраховують на майбутн≥ <послуги> марг≥нальноњ (тобто такоњ, що виштовхуЇтьс¤ на узб≥чч¤ нормального, повноц≥нного житт¤) частини молод≥. ¬≥н пише: <јдже в сотн≥ раз≥в дешевше дати юнаков≥ осв≥ту, н≥ж захищати сусп≥льство в≥д людини, що стала вовком. ўо ж стоњть за планом перетворенн¤ на марг≥нал≥в частини молод≥? ѕричина проста: по-перше, ц≥ озлоблен≥ юнаки, ¤к хижаки, гуртують стадо <благополучних> обивател≥в навколо пастуха - держави, ¤ка њх, обивател≥в, охорон¤Ї. ѕо-друге, з цих вовчат, найб≥дн≥ших ≥ безграмотних, рекрутуютьс¤ ≥ натаскуютьс¤ репресивн≥ сили режиму, здатн≥ на будь-¤ке зв≥рство проти людей своЇњ крањни. ќчевидно, таких рекрут≥в потребуватиметьс¤ сотн≥ тис¤ч...>.
†††††ўо ви робите з д≥тьми, панове <реформатори>?!

----------------
Na glawnuju stranicu / To main page
W nachalo razdela
Sinonimy kl`uchewyh slow: dity1
Counter: .
(Wystawit` kak: / To expose as: http://aravidze.narod.ru/s2/dity1.htm , http://www.geocities.com/sekirin1/s2/dity1.zip . )
Po pros`be komandy poddervki ot www.hotlog.ru:
http://www.hotlog.ru/cgi-bin/hotlog/buttons.cgi
Hosted by uCoz